پایان نامه و پروژه های دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 84925

پیوند ها

مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق


مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

محتوای دانلودی موجود در این قسمت از سایت عبارت است :پایان نامه مدیریت آموزشی

موضوع : مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه )

 

 

مقدمه

محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.

از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)

حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیله ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعه ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌کنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، کند می‌خوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمی‌کنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند که بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.

 

بیان مسئله

وقتی دانش‌آموزان تحت آموزش رسمی قرار می‌گیرند. پاسخهای متفاوتی نسبت به محرکهای محیطی از جمله فرایندهای یاددهی – یادگیری از خود بروز می‌دهند. برای درک تفاوتهای دانش‌آموزان در آموزش یکسان لازم است ویژگیهای ورودی یادگیرندگان مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگیهای عاطفی، فیزیولوژیکی و شناختی یادگیرندگان در نحوه واکنش آنها بر محرکها تأثیر دارد وشیوه‌های یادگیری[3] از جمله این ویژگیهاست. و از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر به خصوص توسط نظریه‌پردازان شناختی مورد توجه واقع شده است.

امروزه نظریه‌های شناختی در یادگیری، به دنبال تبیین فعالیتهای پیچیده شناختی مانند درک مطلب، یادآوری وراهبردهای یادگیری هستند تا بدینوسیله بتوانند به سوالهایی مانند اینکه چگونه یادگیری اتفاق می‌افتد؟ چگونه می‌توانیم درباره نحوه یادگیری خودآگاهی داشته باشیم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداری می‌شوند پاسخ گویند.

یکی از دیدگاههایی که زیر بنای نظریات شناختی است رویکرد پردازش اطلاعات است. در این رویکرد به تبیین فرایندهای ذهنی اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا یادآوری آنها پرداخته می‌شود. بدین ترتیب که ابتدا محرکهای محیطی (دروندادها) برارگانیزم (گیرنده‌های حسی) اثر می‌گذارند. سپس برای مدتی بسیار کوتاه (یک ثانیه) در حافظه حسی ذخیره می‌شود. بخشی که مورد توجه قرار می‌گیرند وارد حافظه کوتاه مدت می‌شوند و بقیه از بین می‌روند. اطلاعات وارد شده به حافظه کوتاه مدت با استفاده از راهبردهای یادگیری مانند مرور ذهنی[4]، بسط دهی[5]، وسازماندهی[6] برای ثبتی پایدار به حافظه بلندمدت انتقال می‌یابند و در آنجا به صورت مقدارهای سازمان یافته برای تمام عمر باقی می‌مانند این نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهای حافظه حسی، کوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهای ذهن را تشکیل می‌دهند. که فطری بوده و در همه افراد یکسان است. و فرایندهایی مانند مرور وبسط‌دهی معادل نرم‌افزار هستند که افراد در چگونگی استفاده از آنها متفاوتند وبهره‌گیری از آنها اکتسابی می‌باشد. (اتکینسون[7] و شفرین[8]،1968)

همانطور که گفته شد برای ثبت اطلاعات در حافظه بلندمدت از راهبردهای متنوعی استفاده می‌شود. این راهبردها بر دونوعند: الف- راهبردهای آموزشی ب- راهبردهای یادگیری (شکل 1-1)

  • راهبردهای آموزشی: راهبردهایی که معلم برای ارائه یک مطلب در زمان خاص از آموزش بهره می‌گیرد.
  • راهبردهای یادگیری: راهبردهایی که دانش‌آموز به طور فعال هنگام یادگیری به کار می‌بندد مانند مرور ذهنی، بسط‌دهی، سازمان‌دهی، پیش‌بینی موارد ارائه شده نظارت فعال بر یادگیری خود

درحالیکه در آموزش معلم محور، یادگیری بر مربی و روشهای آموزشی اومتمرکز است با تبیین موجود در رویکرد شناختی مبتنی بر پردازش اطلاعات، تمرکز اصلی بر فراگیر و نحوه یادگیری اوست. واو را یک پردازشگر فعال می بیند ونه یک ثبت‌کننده منفعل اطلاعات. و این جاست که روش مطالعه،توانایی بهره گیری از مطالب، علاقمندی، هوش وحافظه یادگیرنده درگیر می‌شود.

  • دانش معلم
  • عملکرد معلم در خلال آموزش و چگونگی ارائه اطلاعات
  • دانش فعلی یادگیرنده
  • رفتارهای یادگیری و شناختی
  • فرایندهای شناختی درونی در خلال یادگیری
  • اکتساب دانش در خلال راهبردهای یادگیری و آموزشی
  • رفتار ونتایج اندوزش و پردازش اطلاعات

 

 

شکل(1-1) چهارچوب فرایند آموزش یادگیری به نقل از وین اشتاین و سایر (1986)

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر بیانگر اهمیت راهبردهای یادگیری در تسهیل فرایند یادگیری، یادسپاری و یادآوری است. و نقش تحول شناختی در استفاده از راهبردهای یادگیری مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب را نشان می‌دهد. مثلاً می‌کن،[9] بلومن فلد[10] و هوی لی[11] (1988) نشان دادند رابطه مثبت و معناداری بین راهبردهای یادگیری و معدل نمرات در دانشگاه است. در پژوهشی دیگر رود ولیکو[12] (2002) متوجه شدند که آموزش راهبردهای یادگیری می‌تواند بر پیشرفت تحصیلی حتی بر یادگیرندگان خوب، تأثیر مثبت داشته باشد. وفلاول[13] (1985) پیشنهاد می‌کند که با یاددادن به دانش‌آموزان که چگونه یاد بگیرند از طریق تدریس مهارتهای شناختی مانند چگونگی سازماندهی اطلاعات واصطلاح اشتباهات می‌توان سطح یادگیری دانش‌آموزان را بالا برد.

علی‌رغم آنچه گذشت ما به طور معمول از فراگیرانمان انتظار داریم خوب درس بخوانند، مساله حل کنند و اطلاعات زیادی رابه خاطر بسپارند اما هیچگاه روشهای صحیح مطالعه حل مسأله و به خاطرسپاری اطلاعات را به آنها آموزش نداده‌ایم. دانش‌آموزان توانایی درک مفاهیم و کتابها را ندارند و پیشرفتشان اندک است. توانایی استنباط معنی از متن خواندنی را ندارند ودر استفاده از راهبردهای یادگیری ضعیف‌اند.

لذا محقق درصدد است با انجام این پژوهش راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان موفق را بررسی کرده و با مقایسه راهبردهای آنان با دانش‌آموزان ناموفق، راهبردهای برتر را شناسایی کند و با پیشنهاد آن به مسوولین تعلیم وتربیت وبرنامه ریزان آموزشی گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی آموزش و پرورش و حل برخی مشکلات آموزشی بردارد.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف اصلی آموزش آسان کردن یادگیری است. و یادگیری تغییر شناختی است که در ذهن یادگیرنده اتفاق می‌افتد وفعالیت هدفمند او موجب آن می‌گردد. بنابراین لازم است فرد یادگیرنده بعنوان عنصر اصلی این فرایند مورد مطالعه قرار بگیرد.

هوش، شخصیت، آموخته‌های قبلی، انگیزش و روش یادگیری وبسیاری دیگر از عوامل موجود در یادگیرنده در یادگیری اومؤثرند و شناخت هر کدام به تنهایی و در ارتباط با یکدیگر دانش‌ ما را از یادگیری و گسترش می‌دهد. از جمله این عوامل راهبرد یادگیری فرد است یعنی روشها وفنون خاصی که او برای حل مسأله و پرورش اطلاعات به طور عمدی به کار می‌گیرد هر چند پژوهشهای متعدد قابل آموزش بدون این روشها را نشان داده‌اند. (فلاول، 1988) اما اغلب معلمان و والدین تصور می‌کنند که دانش‌آموزان ودانشجویان به خودی خود روشهای صحیح مطالعه و به خاطرسپاری اطلاعات را کشف می‌کنند. بنابراین با وجود انتظار از دانش‌آموزان برای به خاطر بسیاری اطلاعات هیچ تلاشی برای آموزش و بهبود روشهای مطالعه ویادگیری برای آنها صورت نمی‌گیرد. به من دلیل پیوسته شاهد دانش‌آموزانی هستیم که برای یادگیری تلاش می‌کنند و ازشرایط آموزشی مشابه با دیگران سود می‌برند، اما بهره کافی بدست نمی‌آورند. یعنی علی رغم تلاش موفق نمی‌شوند و پیوسته شکست را تجربه می‌کنند. این شرایط علاوه بر تحمیل هزینه گزاف و بی‌فایده ناشی از افت تحصیل وتکرارپایه، به آموزش و پرورش وخانواده منجر به خودپنداره منفی، عزت نفس پائین واحساس ناکارآمدی در دانش‌آموز می‌شود ودور باطل نمی‌توانم ونمی‌خواهم را شکل می‌دهد وانگیزه او را برای یادگیری از بین می‌برد، مضاف بر همه، تعامل مؤلفه‌های عاطفی یاد شده با مؤلفه‌های شناختی ناشی از عدم موفقیت ناکارآمدی و عدم بهره مطلوب از آموزش را موجب می‌گردد. و این همه پژوهش در این زمینه را ضروری می‌نماید.

نکته دیگر که توجه به آن لازم به نظر می‌رسد اینکه، چگونگی پردازش اطلاعات در ذهن با موضوع یادگیری در تعامل است. و تحقیقات این ارتباط را نشان می‌دهند. بنابراین لازم است. راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف درسی شناخته شده وراهکارهای مناسب برای ایجاد انطباق بین راهبرد یادگیری و موضوع درسی برگزیده شود. بعلاوه برای دستیابی به موفقیت تحصیلی وشغلی در آینده لازم است. افراد فرایند یادگیری ومطالعه خود را به طور هدفمند تحت کنترل در آورند. و با ایجاد انطباق مناسب بین راهبر یادگیری خود، موضوع درسی و رشته تحصیلی موفقیت را تجربه کنند. وانگیزه بیشتری برای مطالعه و یادگیری بیابند بنابراین انجام پژوهش که رابطه استفاده از راهبردهای یادگیری، پیشرفت تحصیلی و رشته تحصیلی را روشن سازد در جایگاه خود می‌تواند با ارزش باشد. تا راهکارهایی را در اختیار برنامه ریزان، مدیران والدین و دانش‌آموزان قرار دهد. و بهره‌وری بیشتر را موجب گردد.

4- اهداف پژوهش

هدف کلی:

هدف کلی این پژوهش، بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری می‌باشد.

اهداف خاص:

1- بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری

2- بررسی رابطه بین نوع راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی

1-2- بررسی رابطه بین راهبرد تکرار با پیشرفت تحصیلی

2-2- بررسی رابطه بین راهبرد سازماندهی با پیشرفت تحصیلی

3-2- بررسی رابطه بین راهبرد بسط‌دهی با پیشرفت تحصیلی

4-2- بررسی رابطه بین راهبرد نظارت با پیشرفت تحصیلی

 

5- گزاره‌های تحقیق (سوالها/فرضیه‌ها)

در این پژوهش به سؤالات ذیل پاسخ داده می‌شود:

1- آیا بین راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا بین نوع راهبرد یادگیری و موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

1-2-آیا بین راهبرد تکرار و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

3-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

4-2-آیا بین راهبرد نظارت و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

 

6- معرفی نوع متغیرها وتعاریف عملیاتی:

6-1- متغیرها

1- متغیر مستقل: راهبرد یادگیری شامل 4 نوع تکرار (مرور)، بسط و گسترش، سازماندهی ونظارت بر درک مطلب

2- متغیر وابسته: موفقیت تحصیلی

3- متغیر کنترل: پایه تحصیلی (سوم متوسطه نظام جدید)، جنسیت(دختر)

6-2- تعریف عملیاتی:

1- دانش آموز موفق: دانش‌آموزان موفق به کسانی اطلاق می‌شود که نمره آنها در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی‌شان 1 انحراف معیار بالاتر از میانگین باشد.

2- دانش‌آموزان ناموفق : دانش‌آموز ناموفق به کسی اطلاق می‌شود که نمره او در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی مساوی یا 1 انحراف معیار پایین‌تر از میانگین باشد.

3- راهبردهای یادگیری: فعالیتهای بالقوه آگاهانه‌ای که فرد جهت تسهیل حافظه از آنها بهره می‌برد. راهبردهای یادگیری مرکب از طیف بزرگ و متنوعی از فعالیتهای بالقوه آگاهانه شخص است که ممکن است به طور ارادی به عنوان وسیله‌ای برای هدف به یاد سپردنهای مختلف به کار می‌رود (فلاول[14]، 1988، ترجمه ماهر1377)

راهبردهای شناختی آن دسته از راهبردهایی هستند که فرد برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. شامل تکرار و مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب است. (وین اشتاین[15] وسایر[16] 1986، به نقل ازآزاد 1382)

3-1- راهبرد تکرار(مرورذهنی): مرحله رمز گردانی اطلاعات به شکل معنایی در حافظه کوتاه‌مدت وانتقال آن به حافظه بلندمدت در اثر تکرار مطالب مانند تکرار ساده اسامی،تکرار یک متن درسی، حفظ طوطی‌وار و تمرین پراکنده.

در این پژوهش منظور از راهبرد تکرار نمره‌ای است که آزمودنی‌ از سوالهای مربوطه کسب می‌کند و بالاترین نمره 20 می‌باشد.

3-2- راهبرد بسط‌دهی: یادگیرنده به کمک راهبرد بسط وگسترش، بین آنچه از قبل می‌دانسته و آنچه قصد یادگیری آن را دارد پل ارتباطی ایجاد می‌کند. این کار از طریق افزودن جزئیات بیشتر به مطلب تازه، خلق مثالها یا مواردی برای ایجاد تداعی، عبارت سازی، خلاصه کردن و … انجام می‌شود.

دراین پژوهش منظور از راهبرد بسط‌دهی عبارت است ازنمره‌ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات مربوطه کسب می‌کند وبالاترین حد آن نمره 20 است.

3-3- راهبرد سازمان دهی:یاد گیرنده به کمک راهبرد سازماندهی برای ایجاد بسط معنایی نوعی چارچوب سازمانی را به مطالب آموختنی تحمیل می‌کند.این راهبرد شامل گروهبندی و نظم دهی مطالب،ایجاد سلسله مراتب و طرح نقشه مفهومی است.

در پژوهش حاضر منظور از راهبرد سازماندهی نمره‌ای است که آزمودنی از سؤالهای مربوطه کسب می‌کند وبیشترین نمره آن 20 می‌باشد.

3-4- نظارت بر درک مطلب: این راهبرد شامل جلوگیری از عدم موفقیت در فهمیدن مطالب توسط یاد گیرنده است. بنابراین به منظور کنترل ونظارت بر پیشرفت خود پیوسته فرایند یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرارمی‌دهد. از جمله موارد آن نظارت بر توجه هنگام خواندن، پرسیدن از خود به هنگام مطالعه و کنترل زمان است.

دراین پژوهش منظور از راهبرد نظارت نمره‌ای است که آزمودنی در پاسخ به سؤالات مربوطه به دست می‌آورد و بالاترین حد آن نمره 20 است.

 

 

 

 

 

[1] – Olson, M.H

[2] – Hergenhan, B.R

[3] – Learning Strategies

[4] – Rehersal Strategy

[5] – Elaboration Strategy

[6] – Organizational Strategy

[7] – Atkinson, R.C.

[8] – Shiffrin, R.M.

[9] – Meece, J.L.

[10] – Bluman feld,P.C

[11] – Hoyle,R.H

[12] – Rodolico .J.

[13] – Flavel, J.H.

[14] – Flavel , J.H.

[15] – Weinstain,C,E.

[16] – Mayer, R.E.


مبلغ قابل پرداخت 19,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 38799

دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم

دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم ... ...

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی فهـرســت:  - پیشگفـتار - نگرشی به ماهیت انسان - جستجویی برای شناخت خویشتـن - معادلات هفتگانة اکتشاف خویشتـن - معادلـه اول: آنچه از واقعیت خویشـتن آگاهی، بخش محدودی از حقیقت توست - معادله دوم: حقایق محدود بازنمایی شده درآگاهی، ... ...

پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان دیر_آموز (نیاز خاص آموزشی)

پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان #دیر_آموز (نیاز خاص آموزشی) ... ...

دانلود پاورپوینت نظریه اسکینر

دانلود پاورپوینت نظریه اسکینر ... ...

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان / فایل word

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان / فایل word

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در 118 صفحه قابل استفاده دانشجویان و محققین تهیه شده زمستان 99 به شرح سرفصل مطالب زیر فهرست مطالب 1- چکیده:1 2- مقدمه:2 تحولات تاريخي انگيزش:3 مدل سنتي:3 مدل روابط انساني:4 مدل منابع انساني:5 مفهوم ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت هوتکیان در 50 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت هوتکیان در 50 اسلاید

هوتکیان دودمان شاهنشاهی از قبیلهٔ غلجای قندهار بودند که وارث حکومت صفویان شدند. سر سلسله و نخستین فرمانروای آن‌ها میرویس خان هوتک بود. میروَیس‌خان هوتک (۱۰۸۶ تا ۱۱۲۷ ه‍.ق / ۱۶۷۳–۱۷۱۵ م). میرویس یا میراویس از افغانان غل‌زایی بود و در زمان ضعف دولت صفویه علیه دولت ایران آن ... ...

دانلود تعزیه کامل صوتی متوکل عباسی . گلختمی . نرگسخانی . صفری و... سال 97 جوی آباد . 3 ساعت

دانلود تعزیه کامل صوتی متوکل عباسی . گلختمی . نرگسخانی . صفری و... سال 97 جوی آباد . 3 ساعت

اسامی ذاکرین : امیر صفری . سید حسن گلختمی . محمد رضایی . شکرالله جعفری . حسن نرگسخانی . حسن برکتی پور . مظفر قربان نژاد . اسماعیل محمدی . رسول خدابخش . حسین ملاحسینینوازنده ها . استادان ماشالله احمدی . نورالله سروانی . مختار احمدی شما دوستان عزیز برای دانلود این مجموعه ... ...

دانلود پاورپوینت سرطان پستان

دانلود پاورپوینت سرطان پستان

سرطان پستان یا سرطان سینه (به انگلیسی: Breast cancer) به نوعی سرطان گفته می‌شود که از بافت پستان آغاز می‌شود.[ زن بودن، مهم‌ترین عامل احتمال بروز سرطان پستان است. اگرچه مردان نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند اما احتمال آن در زنان ببیش از صد برابر است. سایر علائم سرطان پستان ... ...

پيشگوئي هاي زرتشت

پيشگوئي هاي زرتشت

در گاتها از قول جناب زرتشت آمده است:ای اورمزد،این هر دو را از تو می پرسم:آنچه که تا کنون روی داده است و آنچه که پس از این روی خواهد داد….. و در بند ۲۶ هرمزد یشت،اهورمزدا به زرتشت می گوید:…ای زرتشت پارسا،به میانجی خرد و دانش من،دریاب که سر انجام زندگی و زندگانی آینده چگونه ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040 ... ...

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون ... ...

فایل ورد امتحان عربی ُ/پایه دهم َُ/خرداد ُ/رشته ریاضی و تجربی

فایل ورد امتحان عربی پایه یازدهم نوبت دوم رشته ریاضی و تجربی  ... ...

دانلود کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح

دانلود کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح

درباره کتاب آخرین وسوسه مسیحکازانتزاکیس در آخرین وسوسه مسیح، عیسی مسیح را یک انسان عادی دانسته که هر لحظه ممکن است تسلیم شیطان شود. به همین دلیل کتاب مورد انتقاد مسیحیان و کلیسا قرار گرفت و یک کتاب ضد دینی تلقی شد و چاپ آن تا چندین سال ممنوع بود. آن ها نمی توانستند این نگاه ... ...

جزوه آشنایی با روش های گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان

جزوه آشنایی با روش های گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان

گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مراحل اجرای ساختمان می باشد. تا جایی که کوچکترین اشتباه در اجرای این مرحله می تواند منجر به ریزش گود، خسارات مادی و حتی فوت افراد گردد. بنابراین آشنایی با این مبحث و رعایت نکات آن برای مهندسین ناظر، ... ...

دانلود جزوه بیوشیمی کلیه علوم پزشکی مشهد

جزوه بیوشیمی کلیه  دانشگاه: علوم پزشکی مشهد استاد: دکتر سوختانلو فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 65 نوع: تایپی - کیفیت عالی دانلود نمونه ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1398 ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت پروژه و ساخت سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت پروژه و ساخت سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1398 (با ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی سال 1397 (با ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرولوژی - علف هرزسال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرولوژی - علف هرزسال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون ... ...

جزوه آموزشی انجمن خوردگی آمریکا برای بازرسان حفاظت کاتدی NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011

جزوه آموزشی انجمن خوردگی آمریکا برای بازرسان حفاظت کاتدی NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011

NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011 دوره آموزشی انجمن خوردگی آمریکا (NACE) برای بازرسان حفاظت کاتدی. این جزوه بصورت کامل مفهوم و انواع خوردگی را بیان نموده و اصول اولیه حفاظت کاتدیک و روش تست آن را توضیح میدهد. مرجعی عالی برای آشنایی و یادگیری حفاظت ... ...

پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست

پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهفتق دیسک بین مهره ای چیستانواع فتق دیسک نخاعی برآمدگی دیسک (پروتروژن) بیرون زدگی دیسک (اکستروژن)جدا شدن دیسک علائم فتق دیسک بین مهره ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم دامی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم دامی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

    دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1398 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

    دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - سازه آبی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - سازه آبی سال 1397 (با ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - منابع آب با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - منابع آب با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - منابع آب با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - منابع آب سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - منابع آب سال 1397 (با ... ...

پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما