پایان نامه و پروژه های دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 16
  • بازدید کل : 85580

پیوند ها

مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق


مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

محتوای دانلودی موجود در این قسمت از سایت عبارت است :پایان نامه مدیریت آموزشی

موضوع : مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه )

 

 

مقدمه

محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.

از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)

حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیله ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعه ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌کنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، کند می‌خوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمی‌کنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند که بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.

 

بیان مسئله

وقتی دانش‌آموزان تحت آموزش رسمی قرار می‌گیرند. پاسخهای متفاوتی نسبت به محرکهای محیطی از جمله فرایندهای یاددهی – یادگیری از خود بروز می‌دهند. برای درک تفاوتهای دانش‌آموزان در آموزش یکسان لازم است ویژگیهای ورودی یادگیرندگان مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگیهای عاطفی، فیزیولوژیکی و شناختی یادگیرندگان در نحوه واکنش آنها بر محرکها تأثیر دارد وشیوه‌های یادگیری[3] از جمله این ویژگیهاست. و از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر به خصوص توسط نظریه‌پردازان شناختی مورد توجه واقع شده است.

امروزه نظریه‌های شناختی در یادگیری، به دنبال تبیین فعالیتهای پیچیده شناختی مانند درک مطلب، یادآوری وراهبردهای یادگیری هستند تا بدینوسیله بتوانند به سوالهایی مانند اینکه چگونه یادگیری اتفاق می‌افتد؟ چگونه می‌توانیم درباره نحوه یادگیری خودآگاهی داشته باشیم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداری می‌شوند پاسخ گویند.

یکی از دیدگاههایی که زیر بنای نظریات شناختی است رویکرد پردازش اطلاعات است. در این رویکرد به تبیین فرایندهای ذهنی اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا یادآوری آنها پرداخته می‌شود. بدین ترتیب که ابتدا محرکهای محیطی (دروندادها) برارگانیزم (گیرنده‌های حسی) اثر می‌گذارند. سپس برای مدتی بسیار کوتاه (یک ثانیه) در حافظه حسی ذخیره می‌شود. بخشی که مورد توجه قرار می‌گیرند وارد حافظه کوتاه مدت می‌شوند و بقیه از بین می‌روند. اطلاعات وارد شده به حافظه کوتاه مدت با استفاده از راهبردهای یادگیری مانند مرور ذهنی[4]، بسط دهی[5]، وسازماندهی[6] برای ثبتی پایدار به حافظه بلندمدت انتقال می‌یابند و در آنجا به صورت مقدارهای سازمان یافته برای تمام عمر باقی می‌مانند این نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهای حافظه حسی، کوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهای ذهن را تشکیل می‌دهند. که فطری بوده و در همه افراد یکسان است. و فرایندهایی مانند مرور وبسط‌دهی معادل نرم‌افزار هستند که افراد در چگونگی استفاده از آنها متفاوتند وبهره‌گیری از آنها اکتسابی می‌باشد. (اتکینسون[7] و شفرین[8]،1968)

همانطور که گفته شد برای ثبت اطلاعات در حافظه بلندمدت از راهبردهای متنوعی استفاده می‌شود. این راهبردها بر دونوعند: الف- راهبردهای آموزشی ب- راهبردهای یادگیری (شکل 1-1)

  • راهبردهای آموزشی: راهبردهایی که معلم برای ارائه یک مطلب در زمان خاص از آموزش بهره می‌گیرد.
  • راهبردهای یادگیری: راهبردهایی که دانش‌آموز به طور فعال هنگام یادگیری به کار می‌بندد مانند مرور ذهنی، بسط‌دهی، سازمان‌دهی، پیش‌بینی موارد ارائه شده نظارت فعال بر یادگیری خود

درحالیکه در آموزش معلم محور، یادگیری بر مربی و روشهای آموزشی اومتمرکز است با تبیین موجود در رویکرد شناختی مبتنی بر پردازش اطلاعات، تمرکز اصلی بر فراگیر و نحوه یادگیری اوست. واو را یک پردازشگر فعال می بیند ونه یک ثبت‌کننده منفعل اطلاعات. و این جاست که روش مطالعه،توانایی بهره گیری از مطالب، علاقمندی، هوش وحافظه یادگیرنده درگیر می‌شود.

  • دانش معلم
  • عملکرد معلم در خلال آموزش و چگونگی ارائه اطلاعات
  • دانش فعلی یادگیرنده
  • رفتارهای یادگیری و شناختی
  • فرایندهای شناختی درونی در خلال یادگیری
  • اکتساب دانش در خلال راهبردهای یادگیری و آموزشی
  • رفتار ونتایج اندوزش و پردازش اطلاعات

 

 

شکل(1-1) چهارچوب فرایند آموزش یادگیری به نقل از وین اشتاین و سایر (1986)

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر بیانگر اهمیت راهبردهای یادگیری در تسهیل فرایند یادگیری، یادسپاری و یادآوری است. و نقش تحول شناختی در استفاده از راهبردهای یادگیری مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب را نشان می‌دهد. مثلاً می‌کن،[9] بلومن فلد[10] و هوی لی[11] (1988) نشان دادند رابطه مثبت و معناداری بین راهبردهای یادگیری و معدل نمرات در دانشگاه است. در پژوهشی دیگر رود ولیکو[12] (2002) متوجه شدند که آموزش راهبردهای یادگیری می‌تواند بر پیشرفت تحصیلی حتی بر یادگیرندگان خوب، تأثیر مثبت داشته باشد. وفلاول[13] (1985) پیشنهاد می‌کند که با یاددادن به دانش‌آموزان که چگونه یاد بگیرند از طریق تدریس مهارتهای شناختی مانند چگونگی سازماندهی اطلاعات واصطلاح اشتباهات می‌توان سطح یادگیری دانش‌آموزان را بالا برد.

علی‌رغم آنچه گذشت ما به طور معمول از فراگیرانمان انتظار داریم خوب درس بخوانند، مساله حل کنند و اطلاعات زیادی رابه خاطر بسپارند اما هیچگاه روشهای صحیح مطالعه حل مسأله و به خاطرسپاری اطلاعات را به آنها آموزش نداده‌ایم. دانش‌آموزان توانایی درک مفاهیم و کتابها را ندارند و پیشرفتشان اندک است. توانایی استنباط معنی از متن خواندنی را ندارند ودر استفاده از راهبردهای یادگیری ضعیف‌اند.

لذا محقق درصدد است با انجام این پژوهش راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان موفق را بررسی کرده و با مقایسه راهبردهای آنان با دانش‌آموزان ناموفق، راهبردهای برتر را شناسایی کند و با پیشنهاد آن به مسوولین تعلیم وتربیت وبرنامه ریزان آموزشی گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی آموزش و پرورش و حل برخی مشکلات آموزشی بردارد.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف اصلی آموزش آسان کردن یادگیری است. و یادگیری تغییر شناختی است که در ذهن یادگیرنده اتفاق می‌افتد وفعالیت هدفمند او موجب آن می‌گردد. بنابراین لازم است فرد یادگیرنده بعنوان عنصر اصلی این فرایند مورد مطالعه قرار بگیرد.

هوش، شخصیت، آموخته‌های قبلی، انگیزش و روش یادگیری وبسیاری دیگر از عوامل موجود در یادگیرنده در یادگیری اومؤثرند و شناخت هر کدام به تنهایی و در ارتباط با یکدیگر دانش‌ ما را از یادگیری و گسترش می‌دهد. از جمله این عوامل راهبرد یادگیری فرد است یعنی روشها وفنون خاصی که او برای حل مسأله و پرورش اطلاعات به طور عمدی به کار می‌گیرد هر چند پژوهشهای متعدد قابل آموزش بدون این روشها را نشان داده‌اند. (فلاول، 1988) اما اغلب معلمان و والدین تصور می‌کنند که دانش‌آموزان ودانشجویان به خودی خود روشهای صحیح مطالعه و به خاطرسپاری اطلاعات را کشف می‌کنند. بنابراین با وجود انتظار از دانش‌آموزان برای به خاطر بسیاری اطلاعات هیچ تلاشی برای آموزش و بهبود روشهای مطالعه ویادگیری برای آنها صورت نمی‌گیرد. به من دلیل پیوسته شاهد دانش‌آموزانی هستیم که برای یادگیری تلاش می‌کنند و ازشرایط آموزشی مشابه با دیگران سود می‌برند، اما بهره کافی بدست نمی‌آورند. یعنی علی رغم تلاش موفق نمی‌شوند و پیوسته شکست را تجربه می‌کنند. این شرایط علاوه بر تحمیل هزینه گزاف و بی‌فایده ناشی از افت تحصیل وتکرارپایه، به آموزش و پرورش وخانواده منجر به خودپنداره منفی، عزت نفس پائین واحساس ناکارآمدی در دانش‌آموز می‌شود ودور باطل نمی‌توانم ونمی‌خواهم را شکل می‌دهد وانگیزه او را برای یادگیری از بین می‌برد، مضاف بر همه، تعامل مؤلفه‌های عاطفی یاد شده با مؤلفه‌های شناختی ناشی از عدم موفقیت ناکارآمدی و عدم بهره مطلوب از آموزش را موجب می‌گردد. و این همه پژوهش در این زمینه را ضروری می‌نماید.

نکته دیگر که توجه به آن لازم به نظر می‌رسد اینکه، چگونگی پردازش اطلاعات در ذهن با موضوع یادگیری در تعامل است. و تحقیقات این ارتباط را نشان می‌دهند. بنابراین لازم است. راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف درسی شناخته شده وراهکارهای مناسب برای ایجاد انطباق بین راهبرد یادگیری و موضوع درسی برگزیده شود. بعلاوه برای دستیابی به موفقیت تحصیلی وشغلی در آینده لازم است. افراد فرایند یادگیری ومطالعه خود را به طور هدفمند تحت کنترل در آورند. و با ایجاد انطباق مناسب بین راهبر یادگیری خود، موضوع درسی و رشته تحصیلی موفقیت را تجربه کنند. وانگیزه بیشتری برای مطالعه و یادگیری بیابند بنابراین انجام پژوهش که رابطه استفاده از راهبردهای یادگیری، پیشرفت تحصیلی و رشته تحصیلی را روشن سازد در جایگاه خود می‌تواند با ارزش باشد. تا راهکارهایی را در اختیار برنامه ریزان، مدیران والدین و دانش‌آموزان قرار دهد. و بهره‌وری بیشتر را موجب گردد.

4- اهداف پژوهش

هدف کلی:

هدف کلی این پژوهش، بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری می‌باشد.

اهداف خاص:

1- بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری

2- بررسی رابطه بین نوع راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی

1-2- بررسی رابطه بین راهبرد تکرار با پیشرفت تحصیلی

2-2- بررسی رابطه بین راهبرد سازماندهی با پیشرفت تحصیلی

3-2- بررسی رابطه بین راهبرد بسط‌دهی با پیشرفت تحصیلی

4-2- بررسی رابطه بین راهبرد نظارت با پیشرفت تحصیلی

 

5- گزاره‌های تحقیق (سوالها/فرضیه‌ها)

در این پژوهش به سؤالات ذیل پاسخ داده می‌شود:

1- آیا بین راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا بین نوع راهبرد یادگیری و موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

1-2-آیا بین راهبرد تکرار و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

3-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

4-2-آیا بین راهبرد نظارت و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

 

6- معرفی نوع متغیرها وتعاریف عملیاتی:

6-1- متغیرها

1- متغیر مستقل: راهبرد یادگیری شامل 4 نوع تکرار (مرور)، بسط و گسترش، سازماندهی ونظارت بر درک مطلب

2- متغیر وابسته: موفقیت تحصیلی

3- متغیر کنترل: پایه تحصیلی (سوم متوسطه نظام جدید)، جنسیت(دختر)

6-2- تعریف عملیاتی:

1- دانش آموز موفق: دانش‌آموزان موفق به کسانی اطلاق می‌شود که نمره آنها در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی‌شان 1 انحراف معیار بالاتر از میانگین باشد.

2- دانش‌آموزان ناموفق : دانش‌آموز ناموفق به کسی اطلاق می‌شود که نمره او در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی مساوی یا 1 انحراف معیار پایین‌تر از میانگین باشد.

3- راهبردهای یادگیری: فعالیتهای بالقوه آگاهانه‌ای که فرد جهت تسهیل حافظه از آنها بهره می‌برد. راهبردهای یادگیری مرکب از طیف بزرگ و متنوعی از فعالیتهای بالقوه آگاهانه شخص است که ممکن است به طور ارادی به عنوان وسیله‌ای برای هدف به یاد سپردنهای مختلف به کار می‌رود (فلاول[14]، 1988، ترجمه ماهر1377)

راهبردهای شناختی آن دسته از راهبردهایی هستند که فرد برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. شامل تکرار و مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب است. (وین اشتاین[15] وسایر[16] 1986، به نقل ازآزاد 1382)

3-1- راهبرد تکرار(مرورذهنی): مرحله رمز گردانی اطلاعات به شکل معنایی در حافظه کوتاه‌مدت وانتقال آن به حافظه بلندمدت در اثر تکرار مطالب مانند تکرار ساده اسامی،تکرار یک متن درسی، حفظ طوطی‌وار و تمرین پراکنده.

در این پژوهش منظور از راهبرد تکرار نمره‌ای است که آزمودنی‌ از سوالهای مربوطه کسب می‌کند و بالاترین نمره 20 می‌باشد.

3-2- راهبرد بسط‌دهی: یادگیرنده به کمک راهبرد بسط وگسترش، بین آنچه از قبل می‌دانسته و آنچه قصد یادگیری آن را دارد پل ارتباطی ایجاد می‌کند. این کار از طریق افزودن جزئیات بیشتر به مطلب تازه، خلق مثالها یا مواردی برای ایجاد تداعی، عبارت سازی، خلاصه کردن و … انجام می‌شود.

دراین پژوهش منظور از راهبرد بسط‌دهی عبارت است ازنمره‌ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات مربوطه کسب می‌کند وبالاترین حد آن نمره 20 است.

3-3- راهبرد سازمان دهی:یاد گیرنده به کمک راهبرد سازماندهی برای ایجاد بسط معنایی نوعی چارچوب سازمانی را به مطالب آموختنی تحمیل می‌کند.این راهبرد شامل گروهبندی و نظم دهی مطالب،ایجاد سلسله مراتب و طرح نقشه مفهومی است.

در پژوهش حاضر منظور از راهبرد سازماندهی نمره‌ای است که آزمودنی از سؤالهای مربوطه کسب می‌کند وبیشترین نمره آن 20 می‌باشد.

3-4- نظارت بر درک مطلب: این راهبرد شامل جلوگیری از عدم موفقیت در فهمیدن مطالب توسط یاد گیرنده است. بنابراین به منظور کنترل ونظارت بر پیشرفت خود پیوسته فرایند یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرارمی‌دهد. از جمله موارد آن نظارت بر توجه هنگام خواندن، پرسیدن از خود به هنگام مطالعه و کنترل زمان است.

دراین پژوهش منظور از راهبرد نظارت نمره‌ای است که آزمودنی در پاسخ به سؤالات مربوطه به دست می‌آورد و بالاترین حد آن نمره 20 است.

 

 

 

 

 

[1] – Olson, M.H

[2] – Hergenhan, B.R

[3] – Learning Strategies

[4] – Rehersal Strategy

[5] – Elaboration Strategy

[6] – Organizational Strategy

[7] – Atkinson, R.C.

[8] – Shiffrin, R.M.

[9] – Meece, J.L.

[10] – Bluman feld,P.C

[11] – Hoyle,R.H

[12] – Rodolico .J.

[13] – Flavel, J.H.

[14] – Flavel , J.H.

[15] – Weinstain,C,E.

[16] – Mayer, R.E.


مبلغ قابل پرداخت 19,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 39091

پاورپوینت درس 3 تربیت دینی پایه هفتم: مرا رها نمی‌کنی (ویرایش جدید)

پاورپوینت درس 3 تربیت دینی پایه هفتم: مرا رها نمی‌کنی (ویرایش جدید)

نوع فایل:pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 38 اسلاید   ویرایش: 1404 نکته مهم: فایل دانلودی به جواب ایستگاه تفکر، نقشه مفهومی، سوالات پایان درس و .. پرداخته و بخش های سخنی با والدین، قصه و احکام به صورت کامل صدا گذاری شده است. ویدئو ... ...

پاورپوینت درس اول اندیشه اسلامی2 چیستی دین و ایمان دینی

پاورپوینت درس اول اندیشه اسلامی2 چیستی دین و ایمان دینی

پاورپوینت درس اول اندیشه اسلامی2 چیستی دین و ایمان دینی فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 29 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، تصاویر ... ...

پاورپوینت درس 2 تربیت دینی پایه هفتم: تویی که می‌شناسی‌ام (ویرایش جدید)

پاورپوینت درس 2 تربیت دینی پایه هفتم: تویی که می‌شناسی‌ام (ویرایش جدید)

نوع فایل:pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   ویرایش: 1404 نکته مهم: فایل دانلودی به جواب ایستگاه تفکر، نقشه مفهومی، سوالات پایان درس و .. پرداخته و بخش های سخنی با والدین، قصه و احکام به صورت کامل صدا گذاری شده است. ویدئو ... ...

آن اصلِ کاری - پیشنهاد ویژه

آن اصلِ کاری - پیشنهاد ویژه

کتاب آن اصلِ کاری حقایقی ساده اما حیرت‌انگیز که پشت نتایج فوق‌العاده پنهان هستند!. حاشیۀ متن صفحات این کتابِ بسیار ارزشمند، اندک است اما بسیار خوانا می‌باشد و در گوشی همراه ممکن است نیاز باشد که صفحه را چرخش دهید تا بر مطالب، تسلط بهتر داشته باشید. - نویسنده: گری کلر و ... ...

پاورپوینت درس 1 تربیت دینی پایه هفتم: آرامشم تو هستی (ویرایش جدید)

پاورپوینت درس 1 تربیت دینی پایه هفتم: آرامشم تو هستی (ویرایش جدید)

نوع فایل:pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 51 اسلاید   ویرایش: 1404 نکته مهم: فایل دانلودی به جواب ایستگاه تفکر، نقشه مفهومی، سوالات پایان درس و .. پرداخته و بخش های سخنی با والدین، قصه و احکام به صورت کامل صدا گذاری شده است. ویدئو ... ...

مرگ گذشته - تاریخ . فلسفه

مرگ گذشته - تاریخ . فلسفه

کتاب مرگ گذشته - نویسنده: جان هرولد پلام - مترجم: دکتر عباس امانت - حجم فایل: ۲.۲مگابایت - تعداد صفحه: ۱۶۱ از دیدگاه پلام، "گذشته" روایتی از رویدادهای تاریخی است که ارباب قدرت در هر جامعه آن را برای تداوم استیلا و استثمار به کار می‌گیرند. این "گذشته" به نظر او از راه ... ...

پاورپوینت درس سوم آموزش قرآن پایه هفتم: آموزش مفاهیم و مسابقات قرآن

پاورپوینت درس سوم آموزش قرآن پایه هفتم: آموزش مفاهیم و مسابقات قرآن

        نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 32 اسلاید   این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.   با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده ... ...

کتاب صوتی آقای عزیز من از ناهید گلکار

کتاب صوتی آقای عزیز من از ناهید گلکار

کتاب صوتی «آقای عزیز من» از ناهید گلکار   درباره کتاب:آقای عزیز من رمانی از نویسنده ایرانی معاصر، ناهید گلکار است. این رمان نیز مثل رمان های دیگر ناهید گلکار، روایت سخت کوشی و تلاش زنان و دختران ایرانی و عبور از چالش های زندگی است. راوی این رمان، دختربچه ای است از یک ... ...

پاورپوینت درس 4 تربیت دینی پایه هفتم: امید بسته‌ام به تو (ویرایش جدید)

پاورپوینت درس 4 تربیت دینی پایه هفتم: امید بسته‌ام به تو (ویرایش جدید)

نوع فایل:pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 50 اسلاید   ویرایش: 1404 نکته مهم: فایل دانلودی به جواب ایستگاه تفکر، نقشه مفهومی، سوالات پایان درس و .. پرداخته و بخش های سخنی با والدین، قصه و احکام به صورت کامل صدا گذاری شده است. ویدئو ... ...

پاورپوینت مشروطه در دوره محمدعلی شاه درس 5 تاریخ یازدهم

پاورپوینت مشروطه در دوره محمدعلی شاه درس 5 تاریخ یازدهم

دانلود پاورپوینت مشروطه در دوره محمدعلی شاه تاریخ پایه یازدهم فرمت: ppt پاورپوینت قابل ویرایششامل: 65 اسلاید قسمتی از متن:   پادشاهي محمدعلی‌شاهبعد از مظفرالدین شاه، ولیعهد او، محمّدعلی میرزا، با عنوان محمّدعلی شاه، به سلطنت رسید.محمّدعلی شاه، یکی از شاهان خودکامه دوره ... ...

چگونه مفاهیم نسبیت را مجسم کنیم؟

چگونه مفاهیم نسبیت را مجسم کنیم؟

چگونه مفاهیم نسبیت را مجسم کنیم؟ نویسنده: لوئیز ایپشتین   لولئیز ایپشتین در این کتاب سعی بر آن داشته که نسبیت را از ساده‌ترین و تأثیرگذارترین روش یعنی طرح و تصویر به مخاطبین خود بیاموزد. در این کتاب با تمام مفاهیم جالب نسبیت و نتایج اولیه‌ی آن که در دهه‌ی ۲۰ تا ۴۰ ... ...

پاورپوینت رهایی از قفس درس 5 فارسی چهارم

پاورپوینت رهایی از قفس درس 5 فارسی چهارم

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت رهایی از قفس درس 5 فارسی پایه چهارم دبستان   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 24   همراه با فایل صوتی   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی تم، افکت ها، تصاویر ... ...

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه ... ...

گذرگاه‌های تاریخ

گذرگاه‌های تاریخ

کتاب گذرگاه‌های تاریخ - نویسنده: ایگور دیاکونف - مترجم: مهدی حقیقت‌خواه - حجم فایل: ۸.۲مگابایت - تعداد صفحه: ۵۰۶ ... ...

پاورپوینت امت و حکومت نبوی در مدینه درس 4 تاریخ یازدهم انسانی

پاورپوینت امت و حکومت نبوی در مدینه درس 4 تاریخ یازدهم انسانی

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت امت و حکومت نبوی در مدینه درس 4 تاریخ یازدهم انسانیفرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 66منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسیبا توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با ... ...

دانلود جزوه صفر تا صد مالیات

صفر تا صد مالیاتنویسنده : میثم حاجی محمدی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول آبان ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول آبان  ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

خلاصه کتاب مبانی سواد بصری دونیس.ا داندیس

خلاصه کتاب مبانی سواد بصری دونیس.ا داندیس

دانلود خلاصه کتاب مبانی سواد بصری دونیس.ا داندیس از منابع مهم درس درک عمومی معماری تعداد ص:77 فرمت فایل:pdf نوع فایل:تایپ شده ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم آبان ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم آبان  ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود جزوه اصول کامپایلر استاد زارعی دانشگاه صنعتی همدان

دانلود جزوه اصول کامپایلر استاد زارعی دانشگاه صنعتی همدان

جزوه اصول کامپایلر آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی همدان استاد: زارعی تعداد صفحات: 126 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: عالی حجم: 40.7 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

پاورپوینت دوره دوم مشروطه درس 6 تاریخ یازدهم

پاورپوینت دوره دوم مشروطه درس 6 تاریخ یازدهم

دانلود پاورپوینت دوره دوم مشروطه تاریخ پایه یازدهم فرمت: ppt پاورپوینت قابل ویرایششامل: 87 اسلاید قسمتی از متن:ویژگی‌های دوره دوم مشروطه1- اختلاف هاي شديد بين طرفداران مشروطه2- مداخله هاي آشكار و سلطه گرانه ي روس و انگليس در سر نوشت ايراناقدامات مجلس فاتحان تهران پس از فتح ... ...

پاورپوینت معجزه جاویدان درس 3 دین و زندگی یازدهم

پاورپوینت معجزه جاویدان درس 3 دین و زندگی یازدهم

عنوان: پاورپوینت معجزه جاویدان درس 3 دین و زندگی یازدهم علوم تجربی و ریاضی فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 21     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی بکارگریی افکت ها، اشکال و تصاویر متحرک بسیار زیبابا توجه بر اینکه ... ...

دانلود کتاب کامپیوتر آمادگی برای آزمون های استخدامی اثر کاظم زرین – PDF – ICDL

دانلود کتاب کامپیوتر آمادگی برای آزمون های استخدامی اثر کاظم زرین – PDF – ICDL

توضیحات کتاب کامپیوتر آمادگی برای آزمون های استخدامی اثر کاظم زرین یکی از منابع معتبر و مهم آزمون استخدامی به حساب می آید که مطالعه آن برای داوطلبان آزمون استخدامی جهت تسلط به سوالات بخش کامپیوتر ICDL الزامی است.   کتاب بصورت فایل PDF و شامل ۲۱۰ صفحه می باشد   کتاب ... ...

هنر شاعری

هنر شاعری

کتاب هنر شاعری - تأثیر ارسطو در علم بیان - مترجم: فتح‌الله مجتبائی حجم فایل: ۴مگابایت تعداد صفحه: ۲۵۰ چاپ ۱۳۳۷ ... ...

قدرت اعجاب‌انگیز اهرام

قدرت اعجاب‌انگیز اهرام

کتاب قدرت اعجاب‌انگیز اهرام - نویسنده: ا.آر.هری - مترجم: دکتر آرام (جمشید هاشمی) - حجم فایل: ۲.۳مگابایت - تعداد صفحه: ۲۲۰ ... ...

پاورپوینت درس دوم مطالعات اجتماعی پایه هشتم تعاون «2»

پاورپوینت درس دوم مطالعات اجتماعی پایه هشتم تعاون «2»

                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 30 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: تعاون به نظر شما تعاون در چه سطوحی ممکن است اتفاق بیفتد؟ تعاون تنها به خانه و مدرسه و محله محدود نمی شود.گاهی افراد نیکوکار در سطح جامعه به صورت فردی ... ...

قدم به قدم با اسکندر در ایران

قدم به قدم با اسکندر در ایران

کتاب قدم به قدم با اسکندر در ایران - به انضمام از بلخ تا نیشابور و جنگ‌های ایران - نویسندگان: هارولد لمب و هرودت - مترجم: ذبیح‌الله منصوری - حجم فایل: ۳.۶مگابایت - تعداد صفحه: ۲۳۲ ... ...

پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما