پایان نامه و پروژه های دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 85324

پیوند ها

مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق


مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

محتوای دانلودی موجود در این قسمت از سایت عبارت است :پایان نامه مدیریت آموزشی

موضوع : مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه )

 

 

مقدمه

محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.

از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)

حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیله ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعه ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌کنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، کند می‌خوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمی‌کنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند که بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.

 

بیان مسئله

وقتی دانش‌آموزان تحت آموزش رسمی قرار می‌گیرند. پاسخهای متفاوتی نسبت به محرکهای محیطی از جمله فرایندهای یاددهی – یادگیری از خود بروز می‌دهند. برای درک تفاوتهای دانش‌آموزان در آموزش یکسان لازم است ویژگیهای ورودی یادگیرندگان مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگیهای عاطفی، فیزیولوژیکی و شناختی یادگیرندگان در نحوه واکنش آنها بر محرکها تأثیر دارد وشیوه‌های یادگیری[3] از جمله این ویژگیهاست. و از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر به خصوص توسط نظریه‌پردازان شناختی مورد توجه واقع شده است.

امروزه نظریه‌های شناختی در یادگیری، به دنبال تبیین فعالیتهای پیچیده شناختی مانند درک مطلب، یادآوری وراهبردهای یادگیری هستند تا بدینوسیله بتوانند به سوالهایی مانند اینکه چگونه یادگیری اتفاق می‌افتد؟ چگونه می‌توانیم درباره نحوه یادگیری خودآگاهی داشته باشیم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداری می‌شوند پاسخ گویند.

یکی از دیدگاههایی که زیر بنای نظریات شناختی است رویکرد پردازش اطلاعات است. در این رویکرد به تبیین فرایندهای ذهنی اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا یادآوری آنها پرداخته می‌شود. بدین ترتیب که ابتدا محرکهای محیطی (دروندادها) برارگانیزم (گیرنده‌های حسی) اثر می‌گذارند. سپس برای مدتی بسیار کوتاه (یک ثانیه) در حافظه حسی ذخیره می‌شود. بخشی که مورد توجه قرار می‌گیرند وارد حافظه کوتاه مدت می‌شوند و بقیه از بین می‌روند. اطلاعات وارد شده به حافظه کوتاه مدت با استفاده از راهبردهای یادگیری مانند مرور ذهنی[4]، بسط دهی[5]، وسازماندهی[6] برای ثبتی پایدار به حافظه بلندمدت انتقال می‌یابند و در آنجا به صورت مقدارهای سازمان یافته برای تمام عمر باقی می‌مانند این نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهای حافظه حسی، کوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهای ذهن را تشکیل می‌دهند. که فطری بوده و در همه افراد یکسان است. و فرایندهایی مانند مرور وبسط‌دهی معادل نرم‌افزار هستند که افراد در چگونگی استفاده از آنها متفاوتند وبهره‌گیری از آنها اکتسابی می‌باشد. (اتکینسون[7] و شفرین[8]،1968)

همانطور که گفته شد برای ثبت اطلاعات در حافظه بلندمدت از راهبردهای متنوعی استفاده می‌شود. این راهبردها بر دونوعند: الف- راهبردهای آموزشی ب- راهبردهای یادگیری (شکل 1-1)

  • راهبردهای آموزشی: راهبردهایی که معلم برای ارائه یک مطلب در زمان خاص از آموزش بهره می‌گیرد.
  • راهبردهای یادگیری: راهبردهایی که دانش‌آموز به طور فعال هنگام یادگیری به کار می‌بندد مانند مرور ذهنی، بسط‌دهی، سازمان‌دهی، پیش‌بینی موارد ارائه شده نظارت فعال بر یادگیری خود

درحالیکه در آموزش معلم محور، یادگیری بر مربی و روشهای آموزشی اومتمرکز است با تبیین موجود در رویکرد شناختی مبتنی بر پردازش اطلاعات، تمرکز اصلی بر فراگیر و نحوه یادگیری اوست. واو را یک پردازشگر فعال می بیند ونه یک ثبت‌کننده منفعل اطلاعات. و این جاست که روش مطالعه،توانایی بهره گیری از مطالب، علاقمندی، هوش وحافظه یادگیرنده درگیر می‌شود.

  • دانش معلم
  • عملکرد معلم در خلال آموزش و چگونگی ارائه اطلاعات
  • دانش فعلی یادگیرنده
  • رفتارهای یادگیری و شناختی
  • فرایندهای شناختی درونی در خلال یادگیری
  • اکتساب دانش در خلال راهبردهای یادگیری و آموزشی
  • رفتار ونتایج اندوزش و پردازش اطلاعات

 

 

شکل(1-1) چهارچوب فرایند آموزش یادگیری به نقل از وین اشتاین و سایر (1986)

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر بیانگر اهمیت راهبردهای یادگیری در تسهیل فرایند یادگیری، یادسپاری و یادآوری است. و نقش تحول شناختی در استفاده از راهبردهای یادگیری مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب را نشان می‌دهد. مثلاً می‌کن،[9] بلومن فلد[10] و هوی لی[11] (1988) نشان دادند رابطه مثبت و معناداری بین راهبردهای یادگیری و معدل نمرات در دانشگاه است. در پژوهشی دیگر رود ولیکو[12] (2002) متوجه شدند که آموزش راهبردهای یادگیری می‌تواند بر پیشرفت تحصیلی حتی بر یادگیرندگان خوب، تأثیر مثبت داشته باشد. وفلاول[13] (1985) پیشنهاد می‌کند که با یاددادن به دانش‌آموزان که چگونه یاد بگیرند از طریق تدریس مهارتهای شناختی مانند چگونگی سازماندهی اطلاعات واصطلاح اشتباهات می‌توان سطح یادگیری دانش‌آموزان را بالا برد.

علی‌رغم آنچه گذشت ما به طور معمول از فراگیرانمان انتظار داریم خوب درس بخوانند، مساله حل کنند و اطلاعات زیادی رابه خاطر بسپارند اما هیچگاه روشهای صحیح مطالعه حل مسأله و به خاطرسپاری اطلاعات را به آنها آموزش نداده‌ایم. دانش‌آموزان توانایی درک مفاهیم و کتابها را ندارند و پیشرفتشان اندک است. توانایی استنباط معنی از متن خواندنی را ندارند ودر استفاده از راهبردهای یادگیری ضعیف‌اند.

لذا محقق درصدد است با انجام این پژوهش راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان موفق را بررسی کرده و با مقایسه راهبردهای آنان با دانش‌آموزان ناموفق، راهبردهای برتر را شناسایی کند و با پیشنهاد آن به مسوولین تعلیم وتربیت وبرنامه ریزان آموزشی گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی آموزش و پرورش و حل برخی مشکلات آموزشی بردارد.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف اصلی آموزش آسان کردن یادگیری است. و یادگیری تغییر شناختی است که در ذهن یادگیرنده اتفاق می‌افتد وفعالیت هدفمند او موجب آن می‌گردد. بنابراین لازم است فرد یادگیرنده بعنوان عنصر اصلی این فرایند مورد مطالعه قرار بگیرد.

هوش، شخصیت، آموخته‌های قبلی، انگیزش و روش یادگیری وبسیاری دیگر از عوامل موجود در یادگیرنده در یادگیری اومؤثرند و شناخت هر کدام به تنهایی و در ارتباط با یکدیگر دانش‌ ما را از یادگیری و گسترش می‌دهد. از جمله این عوامل راهبرد یادگیری فرد است یعنی روشها وفنون خاصی که او برای حل مسأله و پرورش اطلاعات به طور عمدی به کار می‌گیرد هر چند پژوهشهای متعدد قابل آموزش بدون این روشها را نشان داده‌اند. (فلاول، 1988) اما اغلب معلمان و والدین تصور می‌کنند که دانش‌آموزان ودانشجویان به خودی خود روشهای صحیح مطالعه و به خاطرسپاری اطلاعات را کشف می‌کنند. بنابراین با وجود انتظار از دانش‌آموزان برای به خاطر بسیاری اطلاعات هیچ تلاشی برای آموزش و بهبود روشهای مطالعه ویادگیری برای آنها صورت نمی‌گیرد. به من دلیل پیوسته شاهد دانش‌آموزانی هستیم که برای یادگیری تلاش می‌کنند و ازشرایط آموزشی مشابه با دیگران سود می‌برند، اما بهره کافی بدست نمی‌آورند. یعنی علی رغم تلاش موفق نمی‌شوند و پیوسته شکست را تجربه می‌کنند. این شرایط علاوه بر تحمیل هزینه گزاف و بی‌فایده ناشی از افت تحصیل وتکرارپایه، به آموزش و پرورش وخانواده منجر به خودپنداره منفی، عزت نفس پائین واحساس ناکارآمدی در دانش‌آموز می‌شود ودور باطل نمی‌توانم ونمی‌خواهم را شکل می‌دهد وانگیزه او را برای یادگیری از بین می‌برد، مضاف بر همه، تعامل مؤلفه‌های عاطفی یاد شده با مؤلفه‌های شناختی ناشی از عدم موفقیت ناکارآمدی و عدم بهره مطلوب از آموزش را موجب می‌گردد. و این همه پژوهش در این زمینه را ضروری می‌نماید.

نکته دیگر که توجه به آن لازم به نظر می‌رسد اینکه، چگونگی پردازش اطلاعات در ذهن با موضوع یادگیری در تعامل است. و تحقیقات این ارتباط را نشان می‌دهند. بنابراین لازم است. راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف درسی شناخته شده وراهکارهای مناسب برای ایجاد انطباق بین راهبرد یادگیری و موضوع درسی برگزیده شود. بعلاوه برای دستیابی به موفقیت تحصیلی وشغلی در آینده لازم است. افراد فرایند یادگیری ومطالعه خود را به طور هدفمند تحت کنترل در آورند. و با ایجاد انطباق مناسب بین راهبر یادگیری خود، موضوع درسی و رشته تحصیلی موفقیت را تجربه کنند. وانگیزه بیشتری برای مطالعه و یادگیری بیابند بنابراین انجام پژوهش که رابطه استفاده از راهبردهای یادگیری، پیشرفت تحصیلی و رشته تحصیلی را روشن سازد در جایگاه خود می‌تواند با ارزش باشد. تا راهکارهایی را در اختیار برنامه ریزان، مدیران والدین و دانش‌آموزان قرار دهد. و بهره‌وری بیشتر را موجب گردد.

4- اهداف پژوهش

هدف کلی:

هدف کلی این پژوهش، بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری می‌باشد.

اهداف خاص:

1- بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری

2- بررسی رابطه بین نوع راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی

1-2- بررسی رابطه بین راهبرد تکرار با پیشرفت تحصیلی

2-2- بررسی رابطه بین راهبرد سازماندهی با پیشرفت تحصیلی

3-2- بررسی رابطه بین راهبرد بسط‌دهی با پیشرفت تحصیلی

4-2- بررسی رابطه بین راهبرد نظارت با پیشرفت تحصیلی

 

5- گزاره‌های تحقیق (سوالها/فرضیه‌ها)

در این پژوهش به سؤالات ذیل پاسخ داده می‌شود:

1- آیا بین راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا بین نوع راهبرد یادگیری و موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

1-2-آیا بین راهبرد تکرار و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

3-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

4-2-آیا بین راهبرد نظارت و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

 

6- معرفی نوع متغیرها وتعاریف عملیاتی:

6-1- متغیرها

1- متغیر مستقل: راهبرد یادگیری شامل 4 نوع تکرار (مرور)، بسط و گسترش، سازماندهی ونظارت بر درک مطلب

2- متغیر وابسته: موفقیت تحصیلی

3- متغیر کنترل: پایه تحصیلی (سوم متوسطه نظام جدید)، جنسیت(دختر)

6-2- تعریف عملیاتی:

1- دانش آموز موفق: دانش‌آموزان موفق به کسانی اطلاق می‌شود که نمره آنها در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی‌شان 1 انحراف معیار بالاتر از میانگین باشد.

2- دانش‌آموزان ناموفق : دانش‌آموز ناموفق به کسی اطلاق می‌شود که نمره او در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی مساوی یا 1 انحراف معیار پایین‌تر از میانگین باشد.

3- راهبردهای یادگیری: فعالیتهای بالقوه آگاهانه‌ای که فرد جهت تسهیل حافظه از آنها بهره می‌برد. راهبردهای یادگیری مرکب از طیف بزرگ و متنوعی از فعالیتهای بالقوه آگاهانه شخص است که ممکن است به طور ارادی به عنوان وسیله‌ای برای هدف به یاد سپردنهای مختلف به کار می‌رود (فلاول[14]، 1988، ترجمه ماهر1377)

راهبردهای شناختی آن دسته از راهبردهایی هستند که فرد برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. شامل تکرار و مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب است. (وین اشتاین[15] وسایر[16] 1986، به نقل ازآزاد 1382)

3-1- راهبرد تکرار(مرورذهنی): مرحله رمز گردانی اطلاعات به شکل معنایی در حافظه کوتاه‌مدت وانتقال آن به حافظه بلندمدت در اثر تکرار مطالب مانند تکرار ساده اسامی،تکرار یک متن درسی، حفظ طوطی‌وار و تمرین پراکنده.

در این پژوهش منظور از راهبرد تکرار نمره‌ای است که آزمودنی‌ از سوالهای مربوطه کسب می‌کند و بالاترین نمره 20 می‌باشد.

3-2- راهبرد بسط‌دهی: یادگیرنده به کمک راهبرد بسط وگسترش، بین آنچه از قبل می‌دانسته و آنچه قصد یادگیری آن را دارد پل ارتباطی ایجاد می‌کند. این کار از طریق افزودن جزئیات بیشتر به مطلب تازه، خلق مثالها یا مواردی برای ایجاد تداعی، عبارت سازی، خلاصه کردن و … انجام می‌شود.

دراین پژوهش منظور از راهبرد بسط‌دهی عبارت است ازنمره‌ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات مربوطه کسب می‌کند وبالاترین حد آن نمره 20 است.

3-3- راهبرد سازمان دهی:یاد گیرنده به کمک راهبرد سازماندهی برای ایجاد بسط معنایی نوعی چارچوب سازمانی را به مطالب آموختنی تحمیل می‌کند.این راهبرد شامل گروهبندی و نظم دهی مطالب،ایجاد سلسله مراتب و طرح نقشه مفهومی است.

در پژوهش حاضر منظور از راهبرد سازماندهی نمره‌ای است که آزمودنی از سؤالهای مربوطه کسب می‌کند وبیشترین نمره آن 20 می‌باشد.

3-4- نظارت بر درک مطلب: این راهبرد شامل جلوگیری از عدم موفقیت در فهمیدن مطالب توسط یاد گیرنده است. بنابراین به منظور کنترل ونظارت بر پیشرفت خود پیوسته فرایند یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرارمی‌دهد. از جمله موارد آن نظارت بر توجه هنگام خواندن، پرسیدن از خود به هنگام مطالعه و کنترل زمان است.

دراین پژوهش منظور از راهبرد نظارت نمره‌ای است که آزمودنی در پاسخ به سؤالات مربوطه به دست می‌آورد و بالاترین حد آن نمره 20 است.

 

 

 

 

 

[1] – Olson, M.H

[2] – Hergenhan, B.R

[3] – Learning Strategies

[4] – Rehersal Strategy

[5] – Elaboration Strategy

[6] – Organizational Strategy

[7] – Atkinson, R.C.

[8] – Shiffrin, R.M.

[9] – Meece, J.L.

[10] – Bluman feld,P.C

[11] – Hoyle,R.H

[12] – Rodolico .J.

[13] – Flavel, J.H.

[14] – Flavel , J.H.

[15] – Weinstain,C,E.

[16] – Mayer, R.E.


مبلغ قابل پرداخت 19,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 38973

فارسی ساز بازی جهنم خود ماست ( Hell is Us)

فارسی ساز بازی جهنم خود ماست ( Hell is Us)

با نصب این  فارسی ساز می‌توانید بازی Hell is us رو به صورت کامل فارسی بازی کنید. ... ...

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ارتز و پروتز(اعضای مصنوعی) با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات کارشناسی ارشد  ارتز و پروتز(اعضای مصنوعی) با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد ارتز و پروتز(اعضای مصنوعی)با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته ارتز و پروتز(اعضای مصنوعی)سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته ارتز و پروتز(اعضای ... ...

پکیج پاورپوینت دروس عربی پایه نهم

پکیج پاورپوینت دروس عربی پایه نهم

عنوان پاورپوینت: پکیج کامل پاورپوینت عربی پایه نهم   فرمت: پاورپوینت ppt   10 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 10 عربی نهم     شامل: پاورپوینت الدرس الاول ( مُراجعَةُ دُروسِ الصَّفِّ السّابِعِ وَ الثّامِنِ) درس 1 عربی پایه نهم ... ...

پکیج پاورپوینت های درس عربی هشتم

پکیج پاورپوینت های درس عربی هشتم

  عنوان پاورپوینت: پکیج کامل پاورپوینت های عربی پایه هشتم   فرمت: پاورپوینت ppt   10 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 10 عربی هشتم     شامل: پاورپوینت الدرس الاول ( مُراجَعَةُ دُروسِ الصَّفِّ السّابِعِ) درس 1 عربی هشتم 33 ... ...

پکیج پاورپوینت درس قرآن هفتم

پکیج پاورپوینت درس قرآن هفتم

  عنوان پاورپوینت: پکیج پاورپوینت های قرآن پایه هفتم   فرمت: پاورپوینت ppt   12 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 12 قرآن هفتم     شامل: پاورپوینت آداب تلاوت درس 1 قرآن پایه هفتم 29 اسلاید پاورپوینت کنعان پسر نوح درس 2 قرآن ... ...

دانلود کل آزمون های سالهای اخیر لیسانس به پزشکی با پاسخنامه

دانلود کل  آزمون های سالهای اخیر لیسانس به پزشکی با پاسخنامه

دانلود سوالات 10 سال اخیر لیسانس به پزشکی با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1403)   دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی چگونه با کودک نافرمان رفتار کنیم

دانلود رایگان کتاب صوتی چگونه با کودک نافرمان رفتار کنیم

از مجموعه حرف های مشاور که برای هر مادر و چدری شنیدنش ضروریه کتاب صوتی بسیار کمیاب و ارزشمند کتاب صوتی چگونه با کودک نافرمان رفتار کنیم حسن فرهی و الهه دل آزار پشتیبانی تلگرام و واتساپ: 09380317800 ... ...

گزارش کارآموزی جوشکاری

گزارش کارآموزی جوشکاری

فایل گزارش کاراموزی جوشکاری در شرکت فنی و مهندسی زاگرس در 42 صفحه بصورت فایل WORD  و قابل ویرایش  قابل استفاده دانشجویان رشته فنی ومهندسی و مواد و جوش و... که دوره کاراموزی خود را در زمینه جوش و ساخت سازه های فلزی و ساخت سوله و... گذرانده اند . این کاراموزی در 4 فصل بر اساس ... ...

جزوه کنترل پروژه اشجری

جزوه کنترل پروژه اشجری

دانلود جزوه کنترل پروژه_اشجری 62 ص تایپ شده Pdf ... ...

فایل فلش فارسی تبلت S7-721U MediaPad 7 Youth2 با بیلدنامبر b002

فایل فلش فارسی تبلت S7-721U MediaPad 7 Youth2 با بیلدنامبر b002

بسمه تعالی فایل فلش فارسی تبلت S7-721U MediaPad 7 Youth2 قابل رایت با sdcard بدون مشکل wifi و بلوتوث     در این فروشگاه کلیه فایل ها تست شده با لینک مستقیم و زیر قیمت میباشد اما درصورت عدم نتیجه گیری، ما تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود موفقیت فروشگاه ما اتفاقی ... ...

دانلود گزارش کارآموزی با موضوع تابلوهاي برق

دانلود گزارش کارآموزی با موضوع تابلوهاي برق

دانلود گزارش کارآموزی با موضوع تابلوهاي برق فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات: 49         فهرست: مقدمه تعاریف اولیه تابلو تابلوهای برق تابلوی فرعی انواع تابلوها خصوصیات تابلوها حفاظت الكتریكی تابلو طریقه ساخت نقشه كشي تابلوها ساخت تابلوها ... ...

دانلود پاورپوینت جامع و کامل مدار منطقی

دانلود پاورپوینت جامع و کامل مدار منطقی

دانلود پاورپوینت در مورد مدارمنطقی عنوان فایل: دانلود پاورپوینت در مورد مدارمنطقی نوع فایل:پاورپوینت ppt حجم فایل :216.53 KB  دانلود پاورپوینت در مورد مدارمنطقی محتوی فایل: پاورپوینت جامع و کامل 27 صفحه ای در مورد مدارمنطقی   قسمتی از متن پاورپوینت : مرور سیستم ... ...

اهرمها ، سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی جلد اول

اهرمها ، سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی جلد اول

اهرمها ، سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی جلد اول مولف : فخر روحانی ... ...

گزارش کارآموزی تابلوهای برق

گزارش کارآموزی تابلوهای برق

دانلود گزارش کارآموزی تابلوهای برق فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:58           فهرست 1 مقدمه ای درباره تابلوهای برق 1   2 مراحل ساخت یک تابلو در کارگاه 2   3 تقسیم بندی تابلوها 10   4 فیوزها 14   5کنتاکتورها 16   6بی متالها 21   7 کلیدهای ... ...

دانلود طرح لایه باز فتوشاپ کارت ویزیت كالاي برقي و الكتريكي(4)

دانلود طرح لایه باز فتوشاپ کارت ویزیت كالاي برقي و الكتريكي(4)

این فایل شامل طرح مدرن و شیک کارت ویزیت لایه باز فتوشاپ (PSD) كالاي برقي و الكتريكي می باشد که به صورت 1 رو با رزولیشن 300 و سایز 9 در 5 طراحی شده است.     ... ...

دیتا بیس ایرانسل 0935 برای مشاغل

دیتا بیس ایرانسل 0935 برای مشاغل

دیتا بیس شماره 0935 برای مشاغل شما در این برنامه به فرمت اکسس شماره موبایل 0935 می باشد شما در این برنامه که مخصوص رایانه هست به راحتی می توانید به همه شمارههای 0935 دسترسی داشته باشید این دیتا بیش بسیار فشرده شده و به دو صورت فشرده شده و دو بار باید از حالت فشرده در ... ...

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه ... ...

تحقیق و جزوه ساده < بندر امام خميني (ره) > با word

تحقیق و جزوه ساده   < بندر امام خميني (ره) >  با word

بندر امام خميني (ره) فایل بصورت word میباشد.   ... ...

تحقیق و جزوه ساده < استراتژیهای-بازاریابی-20ص > با word

تحقیق و جزوه ساده   < استراتژیهای-بازاریابی-20ص >  با word

استراتژیهای-بازاریابی-20ص فایل بصورت word میباشد.   ... ...

تحقیق کامل نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار | راهکارهای سبز برای آینده‌ای بهتر

تحقیق کامل نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار | راهکارهای سبز برای آینده‌ای بهتر

شرح فایل:   توضیحات: تحقیق «نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار» در ۲۰ صفحه تنظیم شده و با نگارشی روان و ساختار علمی دقیق تهیه گردیده است. این تحقیق برای دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و حتی علاقه‌مندان به مباحث محیط‌زیست و انرژی، منبعی مفید و آماده ارائه ... ...

اعلامیه طراحی شده با برنامه Word وُرد با فرمت docx

اعلامیه طراحی شده با برنامه Word وُرد با فرمت docx

اعلامیه طراحی شده با برنامه Word وُرد با فرمت docx این فایل در محیط ورد طراحی شده است و قابل ویرایش در این محیط می باشد فرمت فایل Docx وقابل ویرایش با برنامه ورد شما می توانید نام مورد نظر خود را به جای نام داخل فایل بگذارید و تاریخ و زمان خودرا نیز قرار بدهید فونت مورد ... ...

دانلود کتاب صوتی عشق، کار و منزلت در عصر مدرن آلن دوباتن

کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن مجموعه ای از سمینارهایی است که آلن دو باتن در باب این موضوعات یعنی عشق ، کار ، منزلت و مدرنیسم ارائه کرده است. تمام این سمینارها ترجمه شده و در کتابی به این نام گردآوری شده است. کتاب شامل 7 فصل است که هر کدام به موضوعی اختصاص داده اند. فصل ... ...

دانلود سوالات آزمون دکتری نانو فن آوری پزشکی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری نانو فن آوری پزشکی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403

دانلود سوالات آزمون دکتری نانو فن آوری پزشکی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته نانو فن آوری پزشکی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته نانو فن آوری پزشکی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون ... ...

دانلود سوالات کارشناسی ارشد آموزش پزشکی با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات کارشناسی ارشد آموزش پزشکی با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد آموزش پزشکی با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات ... ...

فایل الیزابت

فایل الیزابت

فایل الیزابت وزن طلا 2 گرم ابعاد 22 / 15 ... ...

حافظه و یادگیری

حافظه و یادگیری

کتاب حافظه و یادگیری روش‌های نوین در آموزش بزرگسالان نویسنده: برنارد لاول مترجم: دکتر غلامرضا احمدی حجم فایل: ۲.۸مگابایت تعداد صفحات: ۲۲۶ ... ...

پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما