پایان نامه و پروژه های دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 85793

پیوند ها

مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق


مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

محتوای دانلودی موجود در این قسمت از سایت عبارت است :پایان نامه مدیریت آموزشی

موضوع : مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق

با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه )

 

 

مقدمه

محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.

از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)

حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیله ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعه ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌کنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، کند می‌خوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمی‌کنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند که بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.

 

بیان مسئله

وقتی دانش‌آموزان تحت آموزش رسمی قرار می‌گیرند. پاسخهای متفاوتی نسبت به محرکهای محیطی از جمله فرایندهای یاددهی – یادگیری از خود بروز می‌دهند. برای درک تفاوتهای دانش‌آموزان در آموزش یکسان لازم است ویژگیهای ورودی یادگیرندگان مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگیهای عاطفی، فیزیولوژیکی و شناختی یادگیرندگان در نحوه واکنش آنها بر محرکها تأثیر دارد وشیوه‌های یادگیری[3] از جمله این ویژگیهاست. و از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر به خصوص توسط نظریه‌پردازان شناختی مورد توجه واقع شده است.

امروزه نظریه‌های شناختی در یادگیری، به دنبال تبیین فعالیتهای پیچیده شناختی مانند درک مطلب، یادآوری وراهبردهای یادگیری هستند تا بدینوسیله بتوانند به سوالهایی مانند اینکه چگونه یادگیری اتفاق می‌افتد؟ چگونه می‌توانیم درباره نحوه یادگیری خودآگاهی داشته باشیم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداری می‌شوند پاسخ گویند.

یکی از دیدگاههایی که زیر بنای نظریات شناختی است رویکرد پردازش اطلاعات است. در این رویکرد به تبیین فرایندهای ذهنی اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا یادآوری آنها پرداخته می‌شود. بدین ترتیب که ابتدا محرکهای محیطی (دروندادها) برارگانیزم (گیرنده‌های حسی) اثر می‌گذارند. سپس برای مدتی بسیار کوتاه (یک ثانیه) در حافظه حسی ذخیره می‌شود. بخشی که مورد توجه قرار می‌گیرند وارد حافظه کوتاه مدت می‌شوند و بقیه از بین می‌روند. اطلاعات وارد شده به حافظه کوتاه مدت با استفاده از راهبردهای یادگیری مانند مرور ذهنی[4]، بسط دهی[5]، وسازماندهی[6] برای ثبتی پایدار به حافظه بلندمدت انتقال می‌یابند و در آنجا به صورت مقدارهای سازمان یافته برای تمام عمر باقی می‌مانند این نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهای حافظه حسی، کوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهای ذهن را تشکیل می‌دهند. که فطری بوده و در همه افراد یکسان است. و فرایندهایی مانند مرور وبسط‌دهی معادل نرم‌افزار هستند که افراد در چگونگی استفاده از آنها متفاوتند وبهره‌گیری از آنها اکتسابی می‌باشد. (اتکینسون[7] و شفرین[8]،1968)

همانطور که گفته شد برای ثبت اطلاعات در حافظه بلندمدت از راهبردهای متنوعی استفاده می‌شود. این راهبردها بر دونوعند: الف- راهبردهای آموزشی ب- راهبردهای یادگیری (شکل 1-1)

  • راهبردهای آموزشی: راهبردهایی که معلم برای ارائه یک مطلب در زمان خاص از آموزش بهره می‌گیرد.
  • راهبردهای یادگیری: راهبردهایی که دانش‌آموز به طور فعال هنگام یادگیری به کار می‌بندد مانند مرور ذهنی، بسط‌دهی، سازمان‌دهی، پیش‌بینی موارد ارائه شده نظارت فعال بر یادگیری خود

درحالیکه در آموزش معلم محور، یادگیری بر مربی و روشهای آموزشی اومتمرکز است با تبیین موجود در رویکرد شناختی مبتنی بر پردازش اطلاعات، تمرکز اصلی بر فراگیر و نحوه یادگیری اوست. واو را یک پردازشگر فعال می بیند ونه یک ثبت‌کننده منفعل اطلاعات. و این جاست که روش مطالعه،توانایی بهره گیری از مطالب، علاقمندی، هوش وحافظه یادگیرنده درگیر می‌شود.

  • دانش معلم
  • عملکرد معلم در خلال آموزش و چگونگی ارائه اطلاعات
  • دانش فعلی یادگیرنده
  • رفتارهای یادگیری و شناختی
  • فرایندهای شناختی درونی در خلال یادگیری
  • اکتساب دانش در خلال راهبردهای یادگیری و آموزشی
  • رفتار ونتایج اندوزش و پردازش اطلاعات

 

 

شکل(1-1) چهارچوب فرایند آموزش یادگیری به نقل از وین اشتاین و سایر (1986)

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر بیانگر اهمیت راهبردهای یادگیری در تسهیل فرایند یادگیری، یادسپاری و یادآوری است. و نقش تحول شناختی در استفاده از راهبردهای یادگیری مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب را نشان می‌دهد. مثلاً می‌کن،[9] بلومن فلد[10] و هوی لی[11] (1988) نشان دادند رابطه مثبت و معناداری بین راهبردهای یادگیری و معدل نمرات در دانشگاه است. در پژوهشی دیگر رود ولیکو[12] (2002) متوجه شدند که آموزش راهبردهای یادگیری می‌تواند بر پیشرفت تحصیلی حتی بر یادگیرندگان خوب، تأثیر مثبت داشته باشد. وفلاول[13] (1985) پیشنهاد می‌کند که با یاددادن به دانش‌آموزان که چگونه یاد بگیرند از طریق تدریس مهارتهای شناختی مانند چگونگی سازماندهی اطلاعات واصطلاح اشتباهات می‌توان سطح یادگیری دانش‌آموزان را بالا برد.

علی‌رغم آنچه گذشت ما به طور معمول از فراگیرانمان انتظار داریم خوب درس بخوانند، مساله حل کنند و اطلاعات زیادی رابه خاطر بسپارند اما هیچگاه روشهای صحیح مطالعه حل مسأله و به خاطرسپاری اطلاعات را به آنها آموزش نداده‌ایم. دانش‌آموزان توانایی درک مفاهیم و کتابها را ندارند و پیشرفتشان اندک است. توانایی استنباط معنی از متن خواندنی را ندارند ودر استفاده از راهبردهای یادگیری ضعیف‌اند.

لذا محقق درصدد است با انجام این پژوهش راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان موفق را بررسی کرده و با مقایسه راهبردهای آنان با دانش‌آموزان ناموفق، راهبردهای برتر را شناسایی کند و با پیشنهاد آن به مسوولین تعلیم وتربیت وبرنامه ریزان آموزشی گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی آموزش و پرورش و حل برخی مشکلات آموزشی بردارد.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف اصلی آموزش آسان کردن یادگیری است. و یادگیری تغییر شناختی است که در ذهن یادگیرنده اتفاق می‌افتد وفعالیت هدفمند او موجب آن می‌گردد. بنابراین لازم است فرد یادگیرنده بعنوان عنصر اصلی این فرایند مورد مطالعه قرار بگیرد.

هوش، شخصیت، آموخته‌های قبلی، انگیزش و روش یادگیری وبسیاری دیگر از عوامل موجود در یادگیرنده در یادگیری اومؤثرند و شناخت هر کدام به تنهایی و در ارتباط با یکدیگر دانش‌ ما را از یادگیری و گسترش می‌دهد. از جمله این عوامل راهبرد یادگیری فرد است یعنی روشها وفنون خاصی که او برای حل مسأله و پرورش اطلاعات به طور عمدی به کار می‌گیرد هر چند پژوهشهای متعدد قابل آموزش بدون این روشها را نشان داده‌اند. (فلاول، 1988) اما اغلب معلمان و والدین تصور می‌کنند که دانش‌آموزان ودانشجویان به خودی خود روشهای صحیح مطالعه و به خاطرسپاری اطلاعات را کشف می‌کنند. بنابراین با وجود انتظار از دانش‌آموزان برای به خاطر بسیاری اطلاعات هیچ تلاشی برای آموزش و بهبود روشهای مطالعه ویادگیری برای آنها صورت نمی‌گیرد. به من دلیل پیوسته شاهد دانش‌آموزانی هستیم که برای یادگیری تلاش می‌کنند و ازشرایط آموزشی مشابه با دیگران سود می‌برند، اما بهره کافی بدست نمی‌آورند. یعنی علی رغم تلاش موفق نمی‌شوند و پیوسته شکست را تجربه می‌کنند. این شرایط علاوه بر تحمیل هزینه گزاف و بی‌فایده ناشی از افت تحصیل وتکرارپایه، به آموزش و پرورش وخانواده منجر به خودپنداره منفی، عزت نفس پائین واحساس ناکارآمدی در دانش‌آموز می‌شود ودور باطل نمی‌توانم ونمی‌خواهم را شکل می‌دهد وانگیزه او را برای یادگیری از بین می‌برد، مضاف بر همه، تعامل مؤلفه‌های عاطفی یاد شده با مؤلفه‌های شناختی ناشی از عدم موفقیت ناکارآمدی و عدم بهره مطلوب از آموزش را موجب می‌گردد. و این همه پژوهش در این زمینه را ضروری می‌نماید.

نکته دیگر که توجه به آن لازم به نظر می‌رسد اینکه، چگونگی پردازش اطلاعات در ذهن با موضوع یادگیری در تعامل است. و تحقیقات این ارتباط را نشان می‌دهند. بنابراین لازم است. راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف درسی شناخته شده وراهکارهای مناسب برای ایجاد انطباق بین راهبرد یادگیری و موضوع درسی برگزیده شود. بعلاوه برای دستیابی به موفقیت تحصیلی وشغلی در آینده لازم است. افراد فرایند یادگیری ومطالعه خود را به طور هدفمند تحت کنترل در آورند. و با ایجاد انطباق مناسب بین راهبر یادگیری خود، موضوع درسی و رشته تحصیلی موفقیت را تجربه کنند. وانگیزه بیشتری برای مطالعه و یادگیری بیابند بنابراین انجام پژوهش که رابطه استفاده از راهبردهای یادگیری، پیشرفت تحصیلی و رشته تحصیلی را روشن سازد در جایگاه خود می‌تواند با ارزش باشد. تا راهکارهایی را در اختیار برنامه ریزان، مدیران والدین و دانش‌آموزان قرار دهد. و بهره‌وری بیشتر را موجب گردد.

4- اهداف پژوهش

هدف کلی:

هدف کلی این پژوهش، بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری می‌باشد.

اهداف خاص:

1- بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری

2- بررسی رابطه بین نوع راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی

1-2- بررسی رابطه بین راهبرد تکرار با پیشرفت تحصیلی

2-2- بررسی رابطه بین راهبرد سازماندهی با پیشرفت تحصیلی

3-2- بررسی رابطه بین راهبرد بسط‌دهی با پیشرفت تحصیلی

4-2- بررسی رابطه بین راهبرد نظارت با پیشرفت تحصیلی

 

5- گزاره‌های تحقیق (سوالها/فرضیه‌ها)

در این پژوهش به سؤالات ذیل پاسخ داده می‌شود:

1- آیا بین راهبرد یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا بین نوع راهبرد یادگیری و موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

1-2-آیا بین راهبرد تکرار و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

3-2- آیا بین راهبرد بسط‌دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

4-2-آیا بین راهبرد نظارت و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

 

6- معرفی نوع متغیرها وتعاریف عملیاتی:

6-1- متغیرها

1- متغیر مستقل: راهبرد یادگیری شامل 4 نوع تکرار (مرور)، بسط و گسترش، سازماندهی ونظارت بر درک مطلب

2- متغیر وابسته: موفقیت تحصیلی

3- متغیر کنترل: پایه تحصیلی (سوم متوسطه نظام جدید)، جنسیت(دختر)

6-2- تعریف عملیاتی:

1- دانش آموز موفق: دانش‌آموزان موفق به کسانی اطلاق می‌شود که نمره آنها در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی‌شان 1 انحراف معیار بالاتر از میانگین باشد.

2- دانش‌آموزان ناموفق : دانش‌آموز ناموفق به کسی اطلاق می‌شود که نمره او در دو درس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی مساوی یا 1 انحراف معیار پایین‌تر از میانگین باشد.

3- راهبردهای یادگیری: فعالیتهای بالقوه آگاهانه‌ای که فرد جهت تسهیل حافظه از آنها بهره می‌برد. راهبردهای یادگیری مرکب از طیف بزرگ و متنوعی از فعالیتهای بالقوه آگاهانه شخص است که ممکن است به طور ارادی به عنوان وسیله‌ای برای هدف به یاد سپردنهای مختلف به کار می‌رود (فلاول[14]، 1988، ترجمه ماهر1377)

راهبردهای شناختی آن دسته از راهبردهایی هستند که فرد برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. شامل تکرار و مرورذهنی، بسط‌دهی، سازماندهی و نظارت بر درک مطلب است. (وین اشتاین[15] وسایر[16] 1986، به نقل ازآزاد 1382)

3-1- راهبرد تکرار(مرورذهنی): مرحله رمز گردانی اطلاعات به شکل معنایی در حافظه کوتاه‌مدت وانتقال آن به حافظه بلندمدت در اثر تکرار مطالب مانند تکرار ساده اسامی،تکرار یک متن درسی، حفظ طوطی‌وار و تمرین پراکنده.

در این پژوهش منظور از راهبرد تکرار نمره‌ای است که آزمودنی‌ از سوالهای مربوطه کسب می‌کند و بالاترین نمره 20 می‌باشد.

3-2- راهبرد بسط‌دهی: یادگیرنده به کمک راهبرد بسط وگسترش، بین آنچه از قبل می‌دانسته و آنچه قصد یادگیری آن را دارد پل ارتباطی ایجاد می‌کند. این کار از طریق افزودن جزئیات بیشتر به مطلب تازه، خلق مثالها یا مواردی برای ایجاد تداعی، عبارت سازی، خلاصه کردن و … انجام می‌شود.

دراین پژوهش منظور از راهبرد بسط‌دهی عبارت است ازنمره‌ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات مربوطه کسب می‌کند وبالاترین حد آن نمره 20 است.

3-3- راهبرد سازمان دهی:یاد گیرنده به کمک راهبرد سازماندهی برای ایجاد بسط معنایی نوعی چارچوب سازمانی را به مطالب آموختنی تحمیل می‌کند.این راهبرد شامل گروهبندی و نظم دهی مطالب،ایجاد سلسله مراتب و طرح نقشه مفهومی است.

در پژوهش حاضر منظور از راهبرد سازماندهی نمره‌ای است که آزمودنی از سؤالهای مربوطه کسب می‌کند وبیشترین نمره آن 20 می‌باشد.

3-4- نظارت بر درک مطلب: این راهبرد شامل جلوگیری از عدم موفقیت در فهمیدن مطالب توسط یاد گیرنده است. بنابراین به منظور کنترل ونظارت بر پیشرفت خود پیوسته فرایند یادگیری خود را مورد ارزشیابی قرارمی‌دهد. از جمله موارد آن نظارت بر توجه هنگام خواندن، پرسیدن از خود به هنگام مطالعه و کنترل زمان است.

دراین پژوهش منظور از راهبرد نظارت نمره‌ای است که آزمودنی در پاسخ به سؤالات مربوطه به دست می‌آورد و بالاترین حد آن نمره 20 است.

 

 

 

 

 

[1] – Olson, M.H

[2] – Hergenhan, B.R

[3] – Learning Strategies

[4] – Rehersal Strategy

[5] – Elaboration Strategy

[6] – Organizational Strategy

[7] – Atkinson, R.C.

[8] – Shiffrin, R.M.

[9] – Meece, J.L.

[10] – Bluman feld,P.C

[11] – Hoyle,R.H

[12] – Rodolico .J.

[13] – Flavel, J.H.

[14] – Flavel , J.H.

[15] – Weinstain,C,E.

[16] – Mayer, R.E.


مبلغ قابل پرداخت 19,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 39185

فارسی ساز Dark Souls 2 برای Ps4

فارسی ساز Dark Souls 2 برای Ps4

با این فارسی‌ساز می‌تونید بازی دارک سولز 2 رو به صورت کاملا فارسی بازی کنید.آدرس سایت ما: www.farsiplaysub.irتلگرام: FarsiPlay_Office@پشتیبانی: KeyvanFp@ ... ...

دانلودسوال امتحان تربیت دینی(از من تا خدا)هفتم نوبت اول1404

دانلودسوال امتحان تربیت دینی(از من تا خدا)هفتم نوبت اول1404

 سؤالات تربیت دینی(از من تاخدا) پایه هفتم نوبت اول دی 1404 دارای انواع سؤال: تستی، صحیح و غلط، کوتاه پاسخ، جورکردنی، تشریحی دارای دو صفحه سوال + یک صفحه پاسخنامه فرمت سوالات: pdf و word - نوع فایل: zip پس از دانلود با کلیک راست و زدن اکسترکت از حالت zip خارج ... ...

پاورپوینت بازتولید هویت اجتماعی درس ششم هویت اجتماعی پایه دوازدهم

پاورپوینت بازتولید هویت اجتماعی درس ششم هویت اجتماعی پایه دوازدهم

ppt , pptx فرمت فایل : تعداد اسلاید : 12 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد منطبق با آخرین تغییرات مطالب کتاب درسی استفاده از افکت ها، تصاویر و شکل های متحرک زیبا که به آن جذابیت بخشیده است. گفتنی است عناوین و ... ...

گتاب صوتی حکمت از هری بی جوزف

گتاب صوتی حکمت از هری بی جوزف

کتاب صوتی «حکمت» شما از هری بی جوزف   درباره کتاب: کتاب حکمت (Book of Wisdom) اثر هری بی. جوزف (Harry B. Joseph) به بررسی مفاهیم عرفانی، نمادشناسی، و آموزه‌های معنوی می‌پردازد.این اثر با که به موضوعاتی از قبیل متافیزیک، میدان‌های مغناطیسی بدن، امواج مغزی، چاکراها، غده ... ...

نمونه سوالات تستی کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر محمد مصطفی اسعدی

نمونه سوالات تستی کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر محمد مصطفی اسعدی

نمونه سوالات تستی فصل به فصل کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر محمد مصطفی اسعدی این فایل نمونه سوالات تستی کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر محمد مصطفی اسعدی است . فایل در برگیرنده تمامی مطالب کتاب به صورت فصل به فصل به همراه پاسخنامه کلیدی می باشد . تعداد 350 تست به ... ...

پاورپوینت درس خودآگاهی چیست تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت درس خودآگاهی چیست تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان پاورپوینت: پاورپوینت خودآگاهی چیست تفکر و سبک زندگی هفتم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

پاورپوینت در مورد بحث معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی

پاورپوینت در مورد بحث معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی

نام فایل : بحث معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 14 حجم : 153 کیلوبایت بنام خداطرح درس رياضيات مهندسيفصل 2بحث: معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزییجلسه اول1. تعریف عمومی PED2. حل معادلات شبه خطی مرتبه اول3. طبقه بندی PDEs4. ارائه راه حل های ... ...

دانلود < امتحان میانترم استاد تفسیرموضوعی قران استاد پارچه باف دولتی دانشگاه امیرکبیر مهر1400 > با جواب تشریحی

دانلود  < امتحان میانترم استاد تفسیرموضوعی قران استاد پارچه باف دولتی دانشگاه امیرکبیر مهر1400 >  با جواب تشریحی

امتحان میانترم استاد تفسیرموضوعی قران استاد پارچه باف دولتی دانشگاه امیرکبیر مهر1400 فایل ها بصورت pdf میباشند.   ... ...

جواب نهاد آموزه های سوره حجرات

این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث آموزه های سوره حجرات می باشد. تعداد جلسات : 7 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد .   ... ...

کتاب صوتی دختر نیستی که بفهمی از علی سلطانی

کتاب صوتی دختر نیستی که بفهمی از علی سلطانی

کتاب صوتی «دختر نیستی که بفهمی» از علی سلطانی   درباره کتاب:کتاب «دختر نیستی که بفهمی» روایتگر زندگی دختری به نام رها (یا دُرچیدا) است که در دهه‌ی هشتاد متولد شده و در میان ‌محدودیت‌ها، توقعات اجتماعی و تضادهای درونی بزرگ می‌شود.در پسِ داستان، رابطه‌ای هم میان رها و ... ...

پاورپوینت سقوط رضا شاه درس 10 تاریخ یازدهم

پاورپوینت سقوط رضا شاه درس 10 تاریخ یازدهم

پاورپوینت سقوط رضا شاه تاریخ پایه یازدهمفرمت: ppt پاورپوینت قابل ویرایششامل: 65 اسلاید قسمتی از متن:گرایش رضاشاه به آلماندر سال های بعد از جنگ جهانی اوّل سیاست انگلستان نسبت به آلمان تغییر کرد؛زیرا انگلستان و فرانسه از جانب حکومت کمونیستی شوروی بیشتر احساس خطر می کردند؛ ... ...

دانلودسوال امتحان تربیت دینی(از من تا خدا)هشتم نوبت اول1404

دانلودسوال امتحان تربیت دینی(از من تا خدا)هشتم نوبت اول1404

 سؤالات تربیت دینی(از من تاخدا) پایه هشتم نوبت اول دی 1404 بر اساس بارم بندی دفتر تالیف دارای انواع سؤال: تستی، صحیح و غلط، کوتاه پاسخ، جورکردنی، تشریحی دارای دو صفحه سوال + یک صفحه پاسخنامه فرمت سوالات: pdf و word - نوع فایل: zip پس از دانلود با کلیک راست و زدن ... ...

پاورپوینت درس 5 تربیت دینی پایه هفتم: با تو صبور می‌شوم (ویرایش جدید)

پاورپوینت درس 5 تربیت دینی پایه هفتم: با تو صبور می‌شوم (ویرایش جدید)

نوع فایل:pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 51 اسلاید   ویرایش: 1404 نکته مهم: فایل دانلودی به جواب ایستگاه تفکر، نقشه مفهومی، سوالات پایان درس و .. پرداخته و بخش های سخنی با والدین، قصه و احکام به صورت کامل صدا گذاری شده است. ویدئو ... ...

سوال تربیت دینی از من تا خدا ضمیمه اهل سنت هشتم نوبت اول 1404

سوال تربیت دینی از من تا خدا ضمیمه اهل سنت هشتم نوبت اول 1404

سؤالات تربیت دینی(از من تاخدا)ضمیمه اهل سنت پایه هشتم نوبت اول دی 1404 دارای انواع سؤال: تستی، صحیح و غلط، کوتاه پاسخ، جورکردنی، تشریحی دارای دو صفحه سوال + یک صفحه پاسخنامه فرمت سوالات: pdf و word - نوع فایل: zip پس از دانلود با کلیک راست و زدن اکسترکت از حالت zip ... ...

پاورپوینت حدیث کساء

  عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حدیث کساءفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 40   پاورپوینت کامل و آماده ارائه     قسمتی از متن:   عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ عَلَيْهَاالسَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ‏اللَهِ صَلَّى اللَهُ عَلَيْهِ وَ الِهاز فاطمه زهرا سلام ... ...

دانلود مجموعه 3 عددی دایناسور پرنده

دانلود مجموعه 3 عددی دایناسور پرنده

توضیحات : دانلود مجموعه 3 عددی دایناسور پرنده 1.طرح دایناسور پرنده پتروداکتیل 2.طرح معرق دایناسور پرنده ترانادان مدل پترادون - Pteranodon 3.طرح معرق دایناسور ققنوس   دارای کامل راهنمای اسمبل قطعات شماره گذاری شده ابتدا نقشه ها را چاپ کرده و سپس به روی تخته انتقال ... ...

کتاب ارزشمند رازهای پنهان (باستان)

کتاب ارزشمند رازهای پنهان (باستان)

کتاب ارزشمند رازهای پنهان (باستان) زبان: فارسی تعداد صفحات: 217 کتاب کمیاب مفیدبرگرفته قسمتی ازتجربیات مردم میراث فرهنگی ونویسنده ومنابع معتبر دیگر درمورد اندکی ازتفسیررمزگشایی نمادها وساختار انها درگنج یابی باستان شناسی.     مهم: متن ها و تبلیغات روی عکس های زیر را ... ...

دوره ep در در دستگاه بافندگی

دوره ep  در در دستگاه بافندگی

در صنعت فرش ماشینی؛ تبدیل کردن فایل‌های Bmp به فایل قابل خواندن برای دستگاه‌های بافندگی را EP گویند. دوره ep شامل سرفصل‌های زیر هست: ۱: آموزش مهارت ep کردن ۲: آموزش لیبل زنی روی نقشه ۳: آموزش غالب ساختن (دستگاه های قدیمی و جدید) ۴: آموزش حساب کردن پیک نقشه(در ... ...

پاورپوینت درس 6 قرآن نهم سوره قمر و الرحمن، سوره واقعه و تلخ و شیرین

پاورپوینت درس 6 قرآن نهم سوره قمر و الرحمن، سوره واقعه و تلخ و شیرین

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره قمر و الرحمن، سوره واقعه و تلخ و شیرین درس 6 قرآن پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 27 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود جزوه فارماکولوژی سیستم تنفسی (منابع فیزیوپات)

دانلود جزوه فارماکولوژی سیستم تنفسی (منابع فیزیوپات)

عنوان جزوه: جزوه فارماکولوژی سیستم تنفسی (منابع فیزیوپات) تعداد صفحات فارماکولوژی سیستم تنفسی:11صفحه فرمت جزوه:PDF توضیحات بیشتر در مورد جزوه : دانلود جزوه فارماکولوژی سیستم تنفسی که مربوط به دروس فیزیوپات پزشکی می باشد. این جزوه در 11صفحه آماده شده است و کیفیت بسیار ... ...

پاورپوینت درس سوم انسان و محیط زیست

پاورپوینت درس سوم انسان و محیط زیست

درس سوم انسان و محیط زیست(خاک، بستر زندگی) با فرمت پاورپوینت ارائه شده و در 49 صفحه تنظیم و قابل ویرایش است.   ... ...

پاورپوینت مهارت تاب آوری و تحمّل سختی تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت مهارت تاب آوری و تحمّل سختی تفکر و سبک زندگی هفتم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت مهارت تاب آوری و تحمّل سختی تفکر و سبک زندگی پایه هفتم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 25   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس ... ...

پاورپوینت درس 2 تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان (ابتدایی): نارنجی پوش امانتدار

پاورپوینت درس 2 تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان (ابتدایی): نارنجی پوش امانتدار

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 13 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

تپش گرم حیات - تمرینات بیوانرژتیک

تپش گرم حیات - تمرینات بیوانرژتیک

کتاب تپش گرم حیات - سلامت تن و روان با تمرینات بیوانرژتیک - نویسندگان: الکساندر لُووَن و لسلی لُووَن - مترجم: پریوش صفایی - حجم فایل: ۳.۷مگابایت - تعداد صفحه: ۱۹۷ ... ...

دانلود گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو

دانلود گزارش کاراموزی کنترل فرآيند ایران خودرو با فرمت ورد ودر 76 صفحه قابل ویرایش قسمتی از متن گزارش کاراموزی پيشگفتار7کنترل کيفي:9سيستم واکنش سريع (Reactivity ) :10دستور العملهاي اجرايي ارزشيابي بدنه121- هدف:122- محدوده اعتبار:123- تعاريف و مفاهيم:123-3-1) ايرادات با ... ...

پاورپوینت معنای زندگی درس 5 جامعه شناسی دوازدهم

پاورپوینت معنای زندگی درس 5 جامعه شناسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت معنای زندگی درس 5 جامعه شناسی 3 پایه دوازدهم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

پاورپوینت مخاطب خاص تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت مخاطب خاص تفکر و سواد رسانه ای دهم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت مخاطب خاص درس 12 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 28   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت های ... ...

پاورپوینت درس ششم پیام های آسمان پایه هشتم نردبان آسمان

پاورپوینت درس ششم پیام های آسمان پایه هشتم نردبان آسمان

                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 22 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: اسلاید نمایشی پیام هشتمدرس ششمنردبان آسمان سخن حضرت علی (ع)در مورد نماز:ای مردم ، مراقب نمازهایتان باشیدوخودتان را بانمازبه خدا نزدیک کنید آیا نمی ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی غضروف و انواع آن در 13 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی غضروف و انواع آن در 13 اسلاید

غضروف یا بخشی از یک اندام مانند نوک بینی، حنجره، نای و لاله گوش را می‌سازد یا انتهاهای استخوانها را در یک مفصل می‌پوشاند. استخوان‌ها داشتن حرکتی آسان بر روی یکدیگر را مدیون غضروف‌های سالم هستند. وظیفه دیگر غضروف‌های مفصلی جذب شوک در طی حرکات فیزیکی می‌باشد.   فهرست ... ...

پایان نامه و پروژه های دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما